Press release: MEDVIA stelt raad van bestuur voor, die alle stakeholders vertegenwoordigt: van innovator tot patiënt

Gent, België, 19/05/2022 – De nieuwe speerpuntcluster, MEDVIA die inzet op de ondersteuning en stimulering van de innovatieve gezondheidszorg binnen Vlaanderen, stelt haar nieuwe raad van bestuur voor. Uniek is dat elke stakeholdersbetrokken bij innovatie in de gezondheidszorg, er zijn plaats vindt.

Unieke vertegenwoordiging in één bestuursraad

Van innovator tot patiënt, van biotech over medtech tot digitech, van universtair hospitaal en universiteit tot bedrijf; alle belanghebbenden worden vertegenwoordigd door topspelers in hun domein:

• KU Leuven/UZ Leuven – Chris Van Geet, vice-rector
  • UGent – Wim Van Camp, directeur TechTransfer
  • UZ Brussel/VUB – Marc Noppen, directeur
  • VIB – Jérôme Van Biervliet, Managing Director
  • Imec – Roger Lemmens, Directeur Digitale Technologie en Innovatie
  • Janssen Pharmaceutica – Werner Verbiest, Strategic Alliance Leader
  • Galapagos – Jan Van Der Schueren, CTO
  • Antleron – Jan Schrooten, CEO
  • Cochlear – Carl Van Himbeeck, General Manager
  • Comate – Wouter Foulon, CEO en founder
  • moveUP – Ward Servaes, CEO en co-founder

Voorzitter is de CEO van Biocartis, Herman Verrelst en vertegenwoordigt flanders.bio. VLAIO zetelt als waarnemer.

Herman Verrelst, voorzitter MEDVIA: “We zijn uitermate verheugd met deze raad van bestuur met topspelers uit het veld van de medische, biotechnologische en digitale technologie. Dit geëngageerde team kan nu de strategische doelstellingen van MEDVIA aanpakken, in samenwerking met de Vlaamse overheid. We streven naar een innovatieve gezondheidszorg die echt het verschil kan maken voor patiënten.

Met een dergelijk ruime expertise en strategisch inzicht, is MEDVIA ideaal geplaatst om de strategische innovatie roadmap voor de gezondheidszorg in Vlaanderen vorm te geven. Door middel van innovatie te katalyseren, samenwerkingen te stimuleren en rechtstreekse banden te leggen tussen technologie en de gezondheidszorg wil de speerpuntcluster de leiderspositie van Vlaanderen binnen het ecosysteem uitbouwen en tegemoet te komen aan de vele noden die onze gezondheidszorg telt.

Voor meer informatie kan u terecht op medvia.be